sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Testiviikko

Viimeinen viikko projektia Ruotsissa, joten periaatteessa tämän jälkeen olisi mahdollista lisätä viikottaisia treenitunteja, hurjasta 6-8:sta ylöspäin. 

Ma - 1:30h, jossa 3x20min. Huonosti palautunut sunnuntaista tai muuten vain ihan surkean ajon päivä. Kaksi ensimmäistä vetoa ihan alareunaan suunniteltua tehorangea ja kolmannen joutui jättämään kesken
Ti - lepo
Ke - 1:45 palauttelua spinningpyörällä. Alku tuntui tosi nihkeältä. Ajoin vartin välein muutaman sekunnin maksimikiihdytyksen, ilman vastusta ja 45min kohdalla ajo alkoi yhtäkkiä tuntumaan mukavalta ja tuli sitten pyöriteltyä tosi rauhallisesti vähän pidempään.
Maks kadenssipyöritykset irtosivat ihan hyvin:
219-229-230-230-231-231 rpm
To - lepo (matkustusta Ruotsista kotiin)
Pe - 1:26, jossa 30w/3min ramppitesti. Oli vähän vetelää suoritus. Olin miettinyt ja laskeskellut  tavoitetta viikon mittaan ja kun alkuverran aikana ei tuntunut oikein hyvältä, niin kun sain viimeisen minuutin kasaan viimeisestä rampista, oikaisin jalan, yrittämättä edes enempää. Toki  sykekäyrästä näkee, että reilu minuutti aikaisemmin oli tultu tappiin, mutta oishan tuohon nyt saanut pienellä jemppauksella seuraavaa ramppia ainakin minuutin-pari ajettua.
Sinällään tulos ei ollut ihan niin huono, kuin olin pelännyt. Seuraavan kerran vähän kovempi yritys.
British Cyclingin käyttämään 20w/1min verrattuna teho jää nelisenkymmentä wattia alemmaksi käytetyssä protokollassa, kun tällaiset huonon kestävyyden omaavat kärsivät hitaasta rampituksesta, jossa rajoittavaksi tekijäksi tulee (minun tehoprofiilillani) 9-12min teho, jossa on siis jo jonkinlainen aineenvaihdunnallinen komponentti, kun 20w/min kinnaa ennenkaikkea hapenottokyvystä.
Rampit:
112-140-166-(unohdin näköjään 190-rampin)-214-252-284-316-347-377-402-438


Viimeisen stepin datat ja MMP5 ja MMP10:
Step 11:
    Duration:      3:00
    Work:          78 kJ
    TSS:           n/a
    Norm Power:    n/a
    VI:            n/a
    Pw:HR:          -0.23%
    Pa:HR:          n/a
    Distance:      8 m
    Elevation Gain:        0 m
    Elevation Loss:       0 m
    Grade:         0.0 %  (0 m)
        Min    Max    Avg
    Power:           385    477    438     watts
    Heart Rate:      178    185    183     bpm
    Cadence:         92    103    97     rpm
    Speed:           0    0    0.0     kph
    Pace             0:00    0:00    0:00     min/km
    Altitude:        27    27    27     m
    Crank Torque:    37.9    49.5    43.2     N-m
    Temperature:     22    22    22.0     Celsius

Peak 5min (424 watts):
    Duration:      5:00
    Work:          127 kJ
    TSS:           13.7 (intensity factor 1.282)
    Norm Power:    423
    VI:            1
    Pw:HR:          -4.65%
    Pa:HR:          n/a
    Distance:      18 m
    Elevation Gain:        0 m
    Elevation Loss:       0 m
    Grade:         0.0 %  (0 m)
        Min    Max    Avg
    Power:           373    477    424     watts
    Heart Rate:      176    185    181     bpm
    Cadence:         92    103    98     rpm
    Speed:           0    0    0.0     kph
    Pace             0:00    0:00    0:00     min/km
    Altitude:        27    27    27     m
    Crank Torque:    35.6    49.5    41.2     N-m
    Temperature:     22    22    22.0     Celsius

Peak 10min (400 watts):
    Duration:      10:00
    Work:          239 kJ
    TSS:           24.6 (intensity factor 1.215)
    Norm Power:    401
    VI:            1
    Pw:HR:          -6.99%
    Pa:HR:          n/a
    Distance:      37 m
    Elevation Gain:        0 m
    Elevation Loss:       0 m
    Grade:         6.0 %  (2 m)
        Min    Max    Avg
    Power:           320    500    400     watts
    Heart Rate:      166    185    176     bpm
    Cadence:         92    103    98     rpm
    Speed:           0    0    0.0     kph
    Pace             0:00    0:00    0:00     min/km
    Altitude:        25    27    27     m
    Crank Torque:    31.2    49.5    39.0     N-m
    Temperature:     22    22    22.0     Celsius


La - 2:10h vähän  turhan pitkäksi ja kovatehoiseksi venähtänyt palauttelu.
Su - 1:35h, jossa 3x20min. Edellisenä iltana venähti aika pitkään vaimokkeen kaverin valmistujaisissa ja vaikka olin ihan vesilinjalla, niin huono nukkuminen painoi. Aloitus oli tosi tukkoinen. Viimeisen vedon loppupuolella alkoi ihmeesti toipumaan niin, että ajo tuntui kovemmasta tehosta huolimatta paremmalta.
Vedot 307-331-350w


Tunteja tuli 8,5 pitkäksi venähtäneiden palautusajeluiden johdosta.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti